Kenen media? — Johdatus viestintäpolitiikan tutkimukseen
Karppinen, Kari; Ala-Fossi, Marko; Alén-Savikko, Atte ym.Tuotetiedot
Nimeke: | Kenen media? — Johdatus viestintäpolitiikan tutkimukseen | ||
Tekijät: | Karppinen, Kari (Kirjoittaja) Ala-Fossi, Marko (Kirjoittaja) Alén-Savikko, Atte ym. (Kirjoittaja) |
||
Tuotetunnus: | 9789517684996 | ||
Tuotemuoto: | Pehmeäkantinen kirja | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 1-3 arkipäivää | ||
Hinta: | 36,00 € (32,73 € alv 0 %) | ||
|
|||
Lisätiedot
Kustantaja: | Vastapaino |
Painos: | 2015 |
Julkaisuvuosi: | 2015 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 310 |
Tuoteryhmät: | Kirjat aiheittain Media & journalismi Politiikka Tutkimusmenetelmät |
Kirjastoluokka: | K07 VIESTINTÄ. JOUKKOVIESTINTÄ |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | viestintäpolitiikka, viestintä, sääntely, tutkimus, tieteidenvälisyys, joukkoviestimet, media, päätöksenteko, poliittinen päätöksenteko, taloudellinen sääntely, viestintäoikeus, tekijänoikeus, julkiset palvelut, yleisradiotoiminta, Internet, hallinta, verkkoviestintä, televalvonta |
Muut formaatit tai variantit
E-kirja, 2017 EPUB |
25,73 €
|
Esittelyteksti
Viestintäpolitiikka koskettaa yhä useammin ihmisten arkielämää jopa heidän tietämättään. Poliittiset päätökset vaikuttavat jokaisen mahdollisuuksiin saada ja jakaa tietoa, ilmaista itseään ja päättää omasta yksityisyydestään. Viestintäkysymysten ajankohtaisuudesta ja poliittisuudesta kertovat esimerkiksi internetin hallinnan, yksityisyydensuojan, tekijänoikeuksien tai julkisen palvelun tiedonvälityksen herättämä keskustelu. Päätöksenteko on tavoitteellista toimintaa, ja viestintää koskeviin päätöksiin vaikuttavat vahvasti yhteiskunnalliset valtarakenteet, intressit ja ihanteet. Mitä esimerkiksi tarkoitetaan kun puolustetaan sanavapautta, demokratiaa tai vapaita markkinoita? Vaikeasti rajattavasta aiheesta ei siksi saa selkoa käymällä läpi pelkkiä lakitekstejä, vaan on tutkittava niiden laatijoiden intressejä sekä niiden oikeuttamiseksi esitettyjä argumentteja. Sananvapauden ja demokratian nimissä voidaan ajaa hyvin monenlaisia linjauksia.
"Kenen media? Johdatus viestintäpolitiikan tutkimukseen" johdattaa lukijan viestintäpolitiikan tutkimuksen peruskäsitteisiin, tutkimusotteisiin sekä ajankohtaisiin kiistoihin ja ilmiöihin. Viestintäpolitiikan tutkimuksessa yhdistyvät muun muassa viestinnän, oikeustieteen ja politiikan tutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kirja painottaa joukkoviestimiä koskevaa päätöksentekoa, tekijänoikeuksia tai televiestintää ja sen yksityisyydensuojaa unohtamatta.
"Kenen media? Johdatus viestintäpolitiikan tutkimukseen" johdattaa lukijan viestintäpolitiikan tutkimuksen peruskäsitteisiin, tutkimusotteisiin sekä ajankohtaisiin kiistoihin ja ilmiöihin. Viestintäpolitiikan tutkimuksessa yhdistyvät muun muassa viestinnän, oikeustieteen ja politiikan tutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Kirja painottaa joukkoviestimiä koskevaa päätöksentekoa, tekijänoikeuksia tai televiestintää ja sen yksityisyydensuojaa unohtamatta.