Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikuttajaksi — Asiakkaiden osallisuuden muutos sosiaali- ja terveyspalveluissa
Pohjola, Anneli; Kairala, Maarit; Niskala, Asta; Lyly, HannuTuotetiedot
Nimeke: | Asiakkaasta kehittäjäksi ja vaikuttajaksi — Asiakkaiden osallisuuden muutos sosiaali- ja terveyspalveluissa | ||
Tekijät: | Pohjola, Anneli (Toimittaja) Kairala, Maarit (Toimittaja) Niskala, Asta (Toimittaja) Lyly, Hannu (Toimittaja) |
||
Tuotetunnus: | 9789517685979 | ||
Tuotemuoto: | Pehmeäkantinen kirja | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 1-3 arkipäivää | ||
Hinta: | 42,00 € (38,18 € alv 0 %) | ||
|
|||
Lisätiedot
Kustantaja: | Vastapaino |
Painos: | 2017 |
Julkaisuvuosi: | 2017 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 352 |
Tuoteryhmät: | Kirjat aiheittain Sosiaalityö |
Kirjastoluokka: | K37.2 Sosiaaliturvapolitiikka |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | asiakkaat, sosiaalipalvelut, terveyspalvelut, hyvinvointipalvelut, osallisuus, muutos, vaikuttaminen, kumppanuus, luottamus, vastavuoroisuus, yhteistyö, kehittäminen, palvelut, palvelumuotoilu |
Avainsanat: | asiakkaat, sosiaalihuolto, sosiaalityö, sosiaalipalvelut, sosiaalityöntekijät, osallisuus |
Muut formaatit tai variantit
E-kirja, 2019 EPUB |
30,16 €
|
Esittelyteksti
Sosiaali- ja terveyspalveluiden uudistuksessa ja hyvinvointipalveluiden järjestämisessä korostetaan voimakkaasti asiakaslähtöisyyttä. Laadukkaat hyvinvointipalvelut edellyttävät kuitenkin asiakkaan ottamista osaksi niiden kehitystyötä. Enää eivät riitä asiakastyytyväisyyskyselyt, asiakkaiden kuulemiset palveluja suunniteltaessa tai yksittäisten kokemusasiantuntijoiden käyttö, vaan asiakkaille on annettava palvelujärjestelmässä myös tasavertainen kehittäjän ja vaikuttajan rooli.
"Asiakaslähtöiset hyvinvointipalvelut" antaa kehitystyön tekijöille tietoa siitä, kuinka asiakas voidaan ottaa osaksi palveluiden kehitystyötä. Teos esittelee erilaisia menetelmiä, joilla kehittäjäasiakkuutta voidaan vahvistaa, sekä käytännön kokemuksia palveluiden kehittämisestä yhdessä asiakkaiden kanssa.
"Asiakaslähtöiset hyvinvointipalvelut" on kirjoitettu sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamisen tueksi sosiaalialan sekä terveys- ja kuntoutusalan toimijoille. Se soveltuu myös oppikirjaksi ja opettajan oppaaksi.
"Asiakaslähtöiset hyvinvointipalvelut" antaa kehitystyön tekijöille tietoa siitä, kuinka asiakas voidaan ottaa osaksi palveluiden kehitystyötä. Teos esittelee erilaisia menetelmiä, joilla kehittäjäasiakkuutta voidaan vahvistaa, sekä käytännön kokemuksia palveluiden kehittämisestä yhdessä asiakkaiden kanssa.
"Asiakaslähtöiset hyvinvointipalvelut" on kirjoitettu sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistamisen tueksi sosiaalialan sekä terveys- ja kuntoutusalan toimijoille. Se soveltuu myös oppikirjaksi ja opettajan oppaaksi.