Matkailuliiketoimintaa teoriasta käytäntöön

Konu, Henna; Pesonen, Juho; Reijonen, Helen
Nimeke: Matkailuliiketoimintaa teoriasta käytäntöön
Tekijät: Konu, Henna (Toimittaja)
Pesonen, Juho (Toimittaja)
Reijonen, Helen (Toimittaja)
Tuotetunnus: 9789517688055
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Tulossa 30.4.2020. Tilattavissa 90 vuorokautta ennen ilmestymispäivää.
Ilmestymispäivä: 30.4.2020
Hinta: 38,00 € (34,55 € alv 0 %)

Kustantaja: Vastapaino
Painos: 2020
Julkaisuvuosi: 2020
Kieli: suomi
Sivumäärä: 370
Tuoteryhmät: Kirjat
Kasvatus ja koulutus
Tutkimusmenetelmät
Yhteiskunta
Kevään 2020 kirjat
Kirjastoluokka: 40.7 Matkailu. Turismi
Suomeen suuntautuvat matkailijamäärät kasvavat tällä hetkellä nopeasti ja matkailulla on yhä suurempia yhteiskunnallisia vaikutuksia. Tämän takia huomiota pitäisi myös kiinnittää matkailuliiketoiminnan kehittämiseen. Matkailuliiketoiminta on kuitenkin moniulotteinen aihealue, joka kärsii liiketoimintaosaamisen puuttumisesta. Tämä kirja tarjoaa uusimpia ajatuksia ja tutkimustuloksia matkailuliiketoiminnan kehittämiseen ja mahdollistaa liiketoimintaosaamisen kehittymisen matkailualalla Suomessa. Kirja kokoaa yhteen suomalaisen matkailuliiketoiminnan tutkimuksen ja kehittämisen asiantuntijat ja tarjoaa monipuolisesti erilaisia näkökulmia matkailuliiketoiminnan kehittämiseen ja tutkimukseen Suomessa.

Kirjassa lähestytään suomalaista matkailuliiketoimintaa kolmesta näkökulmasta: matkailijat, matkailuyritykset ja matkakohteet, ja toimintaympäristö. Matkailutoimialan merkitys on kasvanut viime vuosien aikana huimasti ja se on toimialana suurempi kuin elintarvike tai metsäteollisuus. Suomi on listattu useiden kansainvälisten matkailujulkaisujen toimesta yhdeksi houkuttelevimmista matkailumaista ja tämä on näkynyt muun muassa kansainvälisen matkailun nopeana kasvuna. Muuttuva toimintaympäristö ja kansainvälisten matkailijoiden osuuden kasvu tuovat omia haasteita matkailutoimialalle, mutta ennen kaikkea muutokset tuovat myös uusia mahdollisuuksia. Matkailuyritysten ja niissä toimivien työntekijöiden tulee kehittää liiketoimintaosaamistaan pystyäkseen hyödyntämään uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Liiketoimintaosaamisessa suomalaisissa matkailuyrityksissä on kuitenkin edelleen kehitettävää. Tämä kirja tarjoaa monipuolisen ja moniulotteisen näkemyksen matkailuliiketoimintaan ja sen kehittämiseen Suomessa. Se perustuu matkailuliiketoiminnan keskeisille käsitteille ja avaa niitä uusien tutkimustuloksien, käytännön esimerkkien ja aihepiirien asiantuntijoiden analyysien perusteella. Kirjan kirjoittajiksi on valittu pitkän kokemuksen omaavia matkailuliiketoiminnan tutkijoita ja kehittäjiä. Kirjan keskiössä on matkailijoiden, matkailuyritysten ja matkailun toimintaympäristön vuorovaikutukset. Vuorovaikutusten analyysi mahdollistaa aikaisempaa laajemman ja monipuolisemman käsityksen muodostamisen siitä, mitä matkailuliiketoiminta on ja mitkä ovat siihen vaikuttavia voimia ja tekijöitä. Tällainen kokonaisvaltainen kuva matkailuliiketoimintaan vaikuttavista tekijöistä tarjoaa erinomaisen lähtökohdan sen kehittämiseen.


Katso myös näitä tuotteita