Arvostustalous — Kuinka arvostus rakennetaan ja rakentuu digiyhteiskunnassa
Jalonen, Harri; Helander, Nina; Mäkelä, LeenaTuotetiedot
Nimeke: | Arvostustalous — Kuinka arvostus rakennetaan ja rakentuu digiyhteiskunnassa | ||
Tekijät: | Jalonen, Harri (Toimittaja) Helander, Nina (Toimittaja) Mäkelä, Leena (Toimittaja) |
||
Tuotetunnus: | 9789517688079 | ||
Tuotemuoto: | Pehmeäkantinen kirja | ||
Saatavuus: | Toimitusaika 1-3 arkipäivää | ||
Hinta: | 45,90 € (41,73 € alv 0 %) | ||
|
|||
Lisätiedot
Kustantaja: | Vastapaino |
Painos: | 2020 |
Julkaisuvuosi: | 2020 |
Kieli: | suomi |
Sivumäärä: | 433 |
Tuoteryhmät: | Kirjat aiheittain Talous Yhteiskunta |
Kirjastoluokka: | 30.11 Sosiaaliset järjestelmät |
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: | arvot (käsitykset), yhteiskuntakehitys, teknologinen kehitys, digitalisaatio, työelämä, johtaminen, tietoyhteiskunta, menestystekijät, uhkakuvat, polarisaatio (yhteiskuntatieteet), arvostus, arvonluonti, yhteiskuntatieteet, taloussosiologia |
Muut formaatit tai variantit
E-kirja, 2020 EPUB |
35,90 €
|
Esittelyteksti
Arvostusta ei voi myydä eikä ostaa, sillä se
pitää ansaita. Arvostus on yleisesti haluttua,
mutta sen tarjonta on niukkaa, minkä vuoksi
arvostuksen tarpeen tyydyttäminen vaatii
ponnistelua ja siitä on kilpailtava.
Kirjassa avataan arvostustalouden dynamiikkaa erityisesti digitalisoituvassa toimintaympäristössä. Teoreettisessa osassa pureudutaan erilaisiin arvonlajeihin ja arvostamisen muotoihin. Empiirisemmin painottuneessa osassa kerrotaan 12 artikkelin kautta, miten arvostustalouden periaatteita voidaan hyödyntää tosielämässä ja millaisten käytäntöjen, prosessien ja teknologioiden avulla liiketoimintaa voidaan tehdä
arvokkaaksi. Kirjan päättävässä yhteenvedossa pohditaan arvostustalouden tulevaisuutta.
Teos on ensimmäinen suomenkielinen ja monitieteelliseen tutkimukseen perustuva kirja arvostuksen rakentamisesta ja rakentumisesta digiyhteiskunnassa. Kirja auttaa lähestymään arjen vuorovaikutustilanteita ja ymmärtämään niitä kehystäviä ja usein vaikeasti hahmotettavia erilaisia arvokkaaksi kelpuuttamisen tapoja sekä niihin liittyviä ristiriitoja.
”Poikkeuksellisen ajankohtainen teos johdattelee
arvostustalouden teoriaan ja käytäntöön.”
Mari K. Niemi, dosentti, johtaja
”Arvoteos! Avaa oman aikamme - ja lukijan silmät.”
Esa Saarinen, filosofi, yritysvalmentaja
”Arvostustalous tekee näkyväksi ja hyödynnettäväksi talouden, kommunikaation ja johtamisen ammattilaisille monia aiemmin vain
intuitiivisesti koettuja ilmiöitä. Arvostan!”
Olli-Pekka Heinonen, pääjohtaja
pitää ansaita. Arvostus on yleisesti haluttua,
mutta sen tarjonta on niukkaa, minkä vuoksi
arvostuksen tarpeen tyydyttäminen vaatii
ponnistelua ja siitä on kilpailtava.
Kirjassa avataan arvostustalouden dynamiikkaa erityisesti digitalisoituvassa toimintaympäristössä. Teoreettisessa osassa pureudutaan erilaisiin arvonlajeihin ja arvostamisen muotoihin. Empiirisemmin painottuneessa osassa kerrotaan 12 artikkelin kautta, miten arvostustalouden periaatteita voidaan hyödyntää tosielämässä ja millaisten käytäntöjen, prosessien ja teknologioiden avulla liiketoimintaa voidaan tehdä
arvokkaaksi. Kirjan päättävässä yhteenvedossa pohditaan arvostustalouden tulevaisuutta.
Teos on ensimmäinen suomenkielinen ja monitieteelliseen tutkimukseen perustuva kirja arvostuksen rakentamisesta ja rakentumisesta digiyhteiskunnassa. Kirja auttaa lähestymään arjen vuorovaikutustilanteita ja ymmärtämään niitä kehystäviä ja usein vaikeasti hahmotettavia erilaisia arvokkaaksi kelpuuttamisen tapoja sekä niihin liittyviä ristiriitoja.
”Poikkeuksellisen ajankohtainen teos johdattelee
arvostustalouden teoriaan ja käytäntöön.”
Mari K. Niemi, dosentti, johtaja
”Arvoteos! Avaa oman aikamme - ja lukijan silmät.”
Esa Saarinen, filosofi, yritysvalmentaja
”Arvostustalous tekee näkyväksi ja hyödynnettäväksi talouden, kommunikaation ja johtamisen ammattilaisille monia aiemmin vain
intuitiivisesti koettuja ilmiöitä. Arvostan!”
Olli-Pekka Heinonen, pääjohtaja