Arvostustalous — Kuinka arvostus rakennetaan ja rakentuu digiyhteiskunnassa

Jalonen, Harri; Helander, Nina; Mäkelä, Leena
Nimeke: Arvostustalous — Kuinka arvostus rakennetaan ja rakentuu digiyhteiskunnassa
Tekijät: Jalonen, Harri (Toimittaja)
Helander, Nina (Toimittaja)
Mäkelä, Leena (Toimittaja)
Tuotetunnus: 9789517688079
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 45,90 € (41,73 € alv 0 %)


Kustantaja: Vastapaino
Painos: 2020
Julkaisuvuosi: 2020
Kieli: suomi
Sivumäärä: 433
Tuoteryhmät: Kirjat aiheittain
Talous
Yhteiskunta
Kirjastoluokka: 30.11 Sosiaaliset järjestelmät
E-kirja, 2020
EPUB
35,90 €

Arvostusta ei voi myydä eikä ostaa, sillä se
pitää ansaita. Arvostus on yleisesti haluttua,
mutta sen tarjonta on niukkaa, minkä vuoksi
arvostuksen tarpeen tyydyttäminen vaatii
ponnistelua ja siitä on kilpailtava.

Kirjassa avataan arvostustalouden dynamiikkaa erityisesti digitalisoituvassa toimintaympäristössä. Teoreettisessa osassa pureudutaan erilaisiin arvonlajeihin ja arvostamisen muotoihin. Empiirisemmin painottuneessa osassa kerrotaan 12 artikkelin kautta, miten arvostustalouden periaatteita voidaan hyödyntää tosielämässä ja millaisten käytäntöjen, prosessien ja teknologioiden avulla liiketoimintaa voidaan tehdä
arvokkaaksi. Kirjan päättävässä yhteenvedossa pohditaan arvostustalouden tulevaisuutta.

Teos on ensimmäinen suomenkielinen ja monitieteelliseen tutkimukseen perustuva kirja arvostuksen rakentamisesta ja rakentumisesta digiyhteiskunnassa. Kirja auttaa lähestymään arjen vuorovaikutustilanteita ja ymmärtämään niitä kehystäviä ja usein vaikeasti hahmotettavia erilaisia arvokkaaksi kelpuuttamisen tapoja sekä niihin liittyviä ristiriitoja.

”Poikkeuksellisen ajankohtainen teos johdattelee
arvostustalouden teoriaan ja käytäntöön.”
Mari K. Niemi, dosentti, johtaja

”Arvoteos! Avaa oman aikamme - ja lukijan silmät.”
Esa Saarinen, filosofi, yritysvalmentaja

”Arvostustalous tekee näkyväksi ja hyödynnettäväksi talouden, kommunikaation ja johtamisen ammattilaisille monia aiemmin vain
intuitiivisesti koettuja ilmiöitä. Arvostan!”
Olli-Pekka Heinonen, pääjohtaja


Katso myös näitä tuotteita