Suomen mediamaisema

Nordenstreng, Kaarle; Wiio, Osmo A.
Nimeke: Suomen mediamaisema
Tekijät: Nordenstreng, Kaarle (Toimittaja)
Wiio, Osmo A. (Toimittaja)
Tuotetunnus: 9789517683913
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 37,00 € (33,64 € alv 0 %)


Kustantaja: Vastapaino
Painos: 1. painos, 2012
Kieli: suomi
Sivumäärä: 334
Tuoteryhmät: Kirjat
Kirjastoluokka: K07 VIESTINTÄ. JOUKKOVIESTINTÄ
Kansalliskirjaston asiasanat: joukkoviestintä, joukkoviestimet, media-ala, sanomalehdet, aikakauslehdet, lehdistö, radio, televisio, yleisradiotoiminta, kaupallinen joukkoviestintä, uutisvälitys, kustannustoiminta, kirjatuotanto, elokuva, video, ääniteteollisuus, kirjastot, kielelliset vähemmistöt, viestintä, lainsäädäntö, oikeudellinen sääntely, tekijänoikeus, sananvapaus, viestintäpolitiikka, uusmedia, Internet, Suomi
Joukkoviestinten käyttö on kasvanut Suomessa kansainvälisesti huimiin mittoihin: nykysuomalaisen arjessa joukkoviestimet ovat läsnä yli kahdeksan tuntia vuorokaudessa eli noin puolet valveillaoloajasta. Mediateollisuuden liikevaihto on noussut yli kolmen miljardin euron. Sen bruttokansantuoteosuus ei kuitenkaan ole jatkanut aikaisempaa kasvuaan 2000-luvulla, vaan yhteiskunta medioituu yhä enemmän muillakin elämänaloilla erityisesti internetin välityksellä.

"Suomen mediamaisema" sisältää perustiedot suomalaisen median nykytilasta sen kaikilla lohkoilla: lehdistössä, radiossa, televisiossa, uutisvälityksessä, kirjallisuudessa, elokuvassa, kuvatallenteissa, äänitteissä, kirjastoissa sekä kielivähemmistöjen mediassa. Uusia mediamuotoja ja viestintäpolitiikkaa käsitellään omissa luvuissaan kirjan lopussa. Kirjoittajina ovat alan johtavat asiantuntijat.

Suomen runsaskasvuinen mediamaisema piirtyy tässä teoksessa tuotannon ja jakelun rakenteiden kautta. Näiden joukkoviestinnän instituutioiden tunteminen on välttämätöntä sekä alan opiskelijoille että ammattilaisille ja se on lähtökohtana myös mediasisältöjä ja vaikutuksia koskevalle tutkimukselle.


Katso myös näitä tuotteita