Mediaurheilu — Tunnetalouden dynamo

Kolamo Sami
Nimeke: Mediaurheilu — Tunnetalouden dynamo
Tekijät: Kolamo Sami (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789517686198
Tuotemuoto: Kovakantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 32,00 € (29,09 € alv 0 %)

Kustantaja: Vastapaino
Painos: 2018
Julkaisuvuosi: 2018
Kieli: suomi
Sivumäärä: 282
Tuoteryhmät: Kirjat aiheittain
Kulttuurintutkimus
Media & journalismi
Kirjastoluokka: 79.1 Liikunta. Urheilu
YSO - Yleinen suomalainen asiasanasto: media, urheilu, huippu-urheilu, liiketoiminta, populaarikulttuuri, tunteet, tilat, tapahtumat, urheilijat, mediaympäristö, näkyvyys, viestintä, joukkoviestimet, fanius, elektroninen urheilu
Avainsanat: urheilu, media, fanius
Mediavälitteinen urheilu on merkittävä osa yhteiskunnallista elämää: se vaikuttaa talouteen, politiikkaan ja kulttuuriin. Mediamoguli Rupert Murdoch on todennut, että urheilu on ylivoimaisesti tärkein populaarikulttuurin genre. Ihmiset tuunaavat identiteettejään median tarjoamien elämäntyyli-ihanteiden kautta, ja siinä pelissä urheilulla on keskeinen rooli. Tunteisiin ja mediaan nojaavassa urheilubisneksessä liikkuvat valtavat rahavirrat.

"Mediaurheilu" koluaa läpi urheilun suuria ja pieniä kenttiä: jalkapalloa, formuloita, yleisurheilua, jääkiekkoa, koripalloa, tennistä, golfia, snookeria... Kolamo tarkastelee urheilijoiden esittämistä mediassa ja urheilijoista mediajulkisuudessa kierrätettäviä tarinoita, tunnekuvia ja niiden valvontaa. Teoksessa syvennytään myös faniuteen sekä megastadioneihin, jotka vaikuttavat kaupunkitiloihin, investointeihin ja paikkabrändäykseen.

Futistohtori Sami Kolamo (YTT)on mediatutkija ja opettaja. Kolamo pelaa ulko- ja sisäfutista tamperelaisessa Gotham City -joukkueessa.


Katso myös näitä tuotteita