Politiikka ja mediajulkisuus

Herkman, Juha
Nimeke: Politiikka ja mediajulkisuus
Tekijät: Herkman, Juha (Kirjoittaja)
Tuotetunnus: 9789517683258
Tuotemuoto: Pehmeäkantinen kirja
Saatavuus: Toimitusaika 1-3 arkipäivää
Hinta: 4,90 € (4,45 € alv 0)


Kustantaja: Vastapaino
Painos: 1. painos, 2011
Kieli: suomi
Sivumäärä: 223
Tuoteryhmä: K-kirjat
Kirjastoluokka: K32 VALTIO-OPPI. POLITIIKKA
Kansalliskirjaston asiasanat: politiikka, medioituminen, media, vallankäyttö, poliittinen viestintä, poliittinen toiminta, mediakulttuuri, julkisuus, valta, poliittinen kulttuuri, yksilöllistyminen, demokratia, osallistuminen, kansalaistoiminta, poliittinen osallistuminen
Miksi suomalaiset kokevat, että median valta on kasvanut? Mitä mediajulkisuus tekee politiikalle? Onko sosiaalisesta mediasta politiikan muutosvoimaksi? "Politiikka ja mediajulkisuus" on ensimmäinen suomenkielinen akateeminen oppikirja, joka keskittyy politiikan ja median epäpyhään liittoon. Se astuu politiikan ja viestinnän tutkimuksen väliin ja pyrkii tuottamaan kokonaiskuvaa tästä ajankohtaisesta ilmiöstä.

"Politiikka ja mediajulkisuus" käy läpi keskeisiä politiikan mediajulkisuutta ravistelleita muutoksia intimisoitumisesta viestinnän professionalisoitumiseen ja median kaupallistumisesta sosiaalisen median nousuun. Samalla tarkentuu kuva siitä, miksi puoluepolitiikka kiinnostaa jatkuvasti harvempia ja miksi edustuksellinen demokratia tuntuu olevan monissa länsimaissa kriisissä. "Politiikka ja mediajulkisuus" hahmottelee myös keinoja, joilla tästä kriisistä voisi päästä ulos.

Dosentti, YTT Juha Herkman työskentelee mediatutkijana Tampereen yliopistossa ja on aiemmin kirjoittanut muun muassa teokset "Audiovisuaalinen mediakulttuuri" (2001) ja "Kriittinen mediakasvatus" (2007).


Katso myös näitä tuotteita